VILTWERKPLAATS GIETEN


Een plek waar gespeeld wordt met wol en andere vezels, met kleuren en met texturen. Textiel als ambacht, als kunst en als verbinder. Viltwerkplaats van Jannetje Kolijn.

Voor cursussen en workshops, zie het programma.

maandag 12 mei 2014

Druk

Druk heb ik in vele vormen. Natuurlijk hebben types zoals ik, het altijd druk. Maar daar zal ik niets over zeggen want dat doe ik mij zelf aan.

Een andere vorm van druk, is de druk voor dit volgende blogje. Vasthoudend aan textiel, moet ik eerlijk zeggen dat er de afgelopen maand niet veel spannends uit de werkplaats is gekomen om te delen. Want mijn mutsjes-virus is nog steeds niet onder controle.


Mutsje 5 staat inmiddels op de pennen. ’s Avonds op de bank prik ik er druk op los en brei mijn verzameling gestaag uit.

En dan heb ik nog de (zeef)druk, een uitstapje op papier, waar ik het de afgelopen weken maar druk met had. In Groningen aan het Gr-id volg ik een cursus zeefdrukken op papier. Afgelopen winter volgde ik daar al eens een weekeinde een cursus zeefdrukken op stof met als vervolg het theemutsenproject. De overstap van textiel naar papier liep via de afbeeldingen van de flesjes.Deze had ik al op stof gedrukt en om het effect te zien op papier ben ik met hiermee begonnen.

Flesjes op linnen

Flesjes op dun papier

De verf op papier is intenser en drukt gemakkelijker. Maar het effect van het stapelen van kleur komt op textiel beter uit de verf. Ach en mijn drang tot het maken van series en de rijkdom ervan komt in het zeefdrukken helemaal tot zijn recht. Ik druk nog lekker even door.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten